Tuesday, April 10, 2007

Prima zi cu birou :)

Azi S. s-a trezit la 6am, cu jumătate de oră înainte să sune ceasul. Şi-a făcut rapid ritualul de dimineaţă şi s-a aşezat la birou, cu teancul de cărţi în faţă. Multă lume nu înţelege cum reuşeşte să se concentreze în haosul ăla, dar ea ştie că fiecare om se concentrează bine în felul lui, aşa că nu se stresează prea tare cu ordinea în hârtii.

S-a apucat să citească în diagonală capitolele potenţial interesante pentru tema mea şi să citească mai în detaliu cele cu legătură clară. Pe măsură ce răsfoia paginile cărţii îmi zicea că se cam oftică, pentru că dacă s-ar fi apucat mai din timp de partea de cercetare m-ar fi abordat altfel şi ar fi putut transmite idei mai tari. Eu i-am zis să stea liniştită, că abordarea stabilită e foarte ok şi că trebuie să păstreze în minte planul meu în timp ce citeşte, altfel riscă să se piardă în noianul de informaţii. A fost de acord că identifică mai uşor ce e util din materiale dacă e cu mintea la tema şi structura stabilită. Ascultaţi la mine, una dintre cele mai mari greşeli pe care le puteţi face în faza de cercetare este să uitaţi de ce cercetaţi!

La un moment dat, în mijlocul unui capitol esenţial, i-au venit nişte idei legate de chestionarul pe care trebuie să-l elaboreze pentru partea practică. Incredibil ce pregătită e fata asta! Avea la îndemână o fişă intitulată „chestionar” şi a notat repede acolo ideile principale, astfel încât nu şi-a pierdut nici concentrarea la ce citea, nici ideea pentru partea practică.

După două ore s-a oprit, pentru că trebuia să plece la birou. S-a orientat bine cu programul ăsta... se ocupă de mine la prima oră, când e fresh, ia o pauză bine meritată în drum spre muncă, iar acolo se poate concentra la job, fără să trebuiască să o sâcâi eu. Dacă îi vine vreo idee legată de mine când e la birou, o scrie frumos pe o fişă, sau salvează pagina web unde a găsit ceva şi procesează datele dimineaţa, când e timpul meu. Mă simt foarte răsfăţată să ştiu că am un moment al zilei doar pentru mine, iar când mă simt băgată în seamă în felul ăsta, sunt şi eu mai cooperantă :)

Gata, trebuie să închei, pentru că S. e cam obosită şi vrea să închidă calculatorul. Ne auzim mâine!

No comments: