Friday, April 20, 2007

The show goes on...

Ce de zile au trecut de când nu am mai scris... S. a fost foarte ocupată şi agitată şi nu m-a mai lăsat să scriu, dar a continuat să se ocupe de mine în fiecare dimineaţă. A început s-o ajungă oboseala din urmă şi vreo câteva zile n-a mai reuşit să se trezească la 6, dar a reuşi să-şi adapteze programul în aşa fel încât să nu mă neglijeze.

Vestea bună este că de săptămâna viitoare începe să mă scrie! Aproape a terminat faza de cercetare, şi-a făcut mult mai puţine fişe decât se aştepta, dar simte că ştie destule încât să mă poată scrie.

Mai ţineţi minte excel-ul acela cu toate task-urile pe care le are de făcut legat de mine? Vă ziceam că le-a ordonat în funcţie de ce poate face simultan. A reevaluat ce-şi stabilise atunci şi a ajuns la concluzia că va trebui să se ocupe de partea teoretică şi de cea practică în acelaşi timp. Adică probabil că-mi va scrie teoria de dimineaţă, în timpul zilei va găsi timp să elaboreze chestionarul (cu ajutorul colegilor de la muncă) şi tot în timpul zilei se va ocupa să-l trimită pe la oamenii care trebuie să-l completeze.

S. stabilise cu profesorul că se vor întâlni de două ori până la predare: o dată să livreze partea mea teoretică şi o dată pe cea practică. Daca aveţi şi voi deal-uri similare şi vă treziţi că de fapt o să mergeţi cu toată lucrarea gata, nu uitaţi să-i trimiteţi un mail profesorului cooronator să-l întrebaţi dacă e ok. În principiu n-ar avea de ce să nu fie, dar e mai frumos dacă îl şi anunţaţi :)

La final, vă reamintesc că S. e studentă la ID, aşa că din ciclul „kids, don’t try this at home”, ignoraţi acest post dacă sunteţi studenţi la zi! Atunci s-ar putea să trebuiască să vă apucaţi mult mai din timp decât a făcut-o S. şi să vă întâlniţi mult mai des cu îndrumătorul.

Apropo de ID... se uita S. pe forumul facultăţii cu câteva zile în urmă şi s-a distrat copios citind ce a scris un coleg sau o colegă. Respectivul sau respectiva întreba dacă e obligatoriu să-şi redacteze lucrarea cu diacritice... Duuh! Unu’ la mână – limba română vine la pachet cu diacriticele, deci dacă vrei să scrii corect, trebuie să le foloseşti. Doi la mână, cum sa fii absolvent de PR şi comunicare şi să pui astfel de întrebări?!

Legat de asta, sfatul meu şi al lui S. este să vă obişnuiţi din timp să scrieţi cu diacritice, astfel încât să nu vă încetinească din scrisul lucrărilor voastre. Dacă începeţi să vă scrieţi referatele de prin anii II – III cu diacritice, vă va fi mult mai uşor la licenţă, decât să începeţi să dibuiţi ş-uri şi ţ-uri când e stresul maxim.

Din realism, îmi retrag promisiunea de a scrie în fiecare zi, dar promit solemn să continuu să vă ţin la curent!

4 comments:

mărie said...

Da, da, da la diacritice.
Unul din lipsurile facultatii (privite, post factum, ce-i drept, cât eram acolo mă enerva şi pe mine chestia asta) este cel al obligativităţii diacriticelor indiferent de temă, lungime, materie, tip de lucrare.

Şi mai sunt câteva detalii, dacă-mi permiţi.

Licenţa said...

Dar desigur! :)

Anonymous said...

Buna
Acum cateva zile cautand o idee pentru licenta mea am gasit acest blog. In primul rand vreau sa te felicit pentru el. Si eu sunt in situatia de de a-mi scrie lucrarea de licenta si regasesc la tine aceleasi trairi pe care le am si eu.
Iti scriu pentru ca vreau sa te intreb cum ai introdus in Header linia de sub titlu. Multumesc

Sandra G said...

Buna Manu,

Multumesc pentru felicitari! Ma bucur ca iti este util blogul.

Linia: Scrii textul de header, dai enter, introduci cateva "_" consecutive si apoi dai enter din nou. Ar trebui sa-ti faca linie pe tot randul automat. Daca nu, da tu cu _______ pana ajungi la lungimea pe care o vrei.

Daca mai ai nevoie de tips & tricks, nu ezita sa-mi dai un semn, ori in comentarii, ori la pensee punct lutza arond gmail punct com.

Bafta!